Mycket vill ha mer

Med dagens teknik och fildelning har människor, särskilt unga, tillgång till oändligt mycket information och kultur. Det finns de som menar att fildelning gör att man spenderar mindre pengar på kulturen, och att alla musiker/skådespelare/manusförfattare osv förlorar inkomster på grund av detta. Men det finns undersökningar som visar att mycket vill ha mer, en person som tittar på mycket film vill se mer film. En person som läser mycket böcker vill läsa mer böcker. En person som lyssnar på mycket musik vill lyssna på ännu mer musik. Ja, ni förstår vad jag menar. Här presenterar DN en rapport som SOM-instutuet har skrivit. Själva rapporten finns här.

Rapporten visar på att unga konsumerar kultur i mycket högre grad än äldre. Detta i samband med att Hollywood gör rekordår bidrar lite till känslan om att fildelning kanske inte är så dumt iallafall.

Kommentarer
Postat av: My

Sv: Klart du får, vet inte var jag har fått det ifrån faktiskt! :o

Postat av: Eva

Vad kul att du äntligen kommit igång med skrivandet. Du har en snygg blogg och skriver bra.

Och du... jag kunde ju visst lägga en länk till dig från min sida. Visste inte det, men jag hade heller inte kollat ordentligt. Kramkram!

2009-05-31 @ 13:58:21
URL: http://lady-in-wig.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback