Sommarlov och länkkärlek

Om ett par dagar kommer jag åka iväg på festival, Peace and Love i Borlänge, och därför vara väldigt oaktiv. Kommer inte ens ta med mig datorn. Känns lite läskigt, men samtidigt skönt att kunna ta en riktig semester. Efter min festivalvecka bär det av till Almedalen, politikerveckan. Jag åker dit som en utav tretton personer från Ung Pirat, och Piratpartiet skickar tolv representanter. Det finns mycket intressant att ta itu med där, Mab har listat en del intressant evenemang som berör upphovrätten.  

Tänkte posta ett par länkar som talar om varför Piratpartiet behövs, och vad politiken kan betyda för andra länder. Som ni säkert vet har det nyligen varit presidentval i Iran, och myndigheterna tar till drastiska åtgärder för att hindra protester mot valresultatet. Myndigheterna censurerar sociala medier med varierande framgång.  The Pirate Bay länkar nu till en hemsida där iranier själva kan rapportera om vad som händer. Det finns en väldigt bra artikel på Newsmill om varför det är så viktigt att TPB gör det här. Marcin skriver i Expressen om samma sak.  

En annan mycket viktigt länk jag hittade för någon dag sen kommer från en Indisk tidning. Artikeln handlar om varför Piratpartiets politik är viktig även i ett u-land som Indien. Artikeln är mycket läsvärd och hittas här.


Trevlig sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback